A feltételezett kötelességszegés bejelentése a Megfelelőségi Forródróton

Az alkalmazottaknak és a külső érdekelteknek lehetőségük van arra, hogy a feltételezett kötelességszegést biztonságosan és bizalmasan jelentsék a Novo Nordisk jelentési funkciójának megfelelő Compliance Hotline-on keresztül.

Eljárás

A Compliance Hotline tulajdonosa és kezelője az Audit Bizottság,  amely a Novo Nordisk igazgatótanácsának része.

Ha Ön a Novo Nordisk alkalmazottja, javasoljuk, hogy a helyi vezetésen, jogi vagy HR-személyzeten keresztül jelentse a kötelességszegést. Ha ez nem lehetséges, akkor használhatja az alább említett lehetőségeket.

Mikor kell jelentést tenni?

Kérem, használja a Compliance Hotline vonalat, ha az üzleti etikával, számviteli kérdésekkel, csalással kapcsolatos ügyekben, vagy a személyes adatok esetleges megsértésének gyanújával vagy egyéb olyan ügyekben, amelyek jogi kockázatokkal és/vagy más súlyos kockázatokkal járnak a Novo Nordisk vállalattal kapcsolatban.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a Compliance Hotline nem alkalmas az ügyfelek panaszainak, gyógyszertermékek mellékhatásainak vagy termékhamisítás ügyében tett jelentések fogadására.

Példák a bejelentendő esetleges kötelességszegésekre

  • Az üzleti etikai irányelvek megsértése vagy a Novo Nordisk vállalatnál vagy a vállalatot képviselő harmadik félnél.
  • Ilyen például a nem megfelelő értékesítési és marketingtevékenységek, a termékmintákkal kapcsolatos aggályok illetve az ügyfelekkel történő nem megfelelő bánásmód.
  • A Novo Nordisk Way súlyos megsértése a vezetési gyakorlatok illetve az üzleti magatartás terén.
  • Ilyen például a munkavállalóval szembeni tisztességtelen bánásmód.
  • A megkérdőjelezhető számviteli gyakorlat, belső ellenőrzés, könyvvizsgálat és pénzügyi beszámoló, illetve jogosulatlan ellátásokhoz történő hozzájutás.
  • Ilyenek például a hamis pénzügyi kimutatások, hiányos belső ellenőrzések, a vállalat eszközeivel való visszaélés vagy a lopás.
  • A termékekkel vagy a minőségbiztosítással kapcsolatos aggályok.
  • A személyes adatok esetleges megsértése: bármely szándékos vagy véletlen hozzáférés, nyilvánosságra hozatal, megsemmisítés, vagy a személyes adatok megváltoztatása engedély nélkül.
  • A trösztellenes szabályokkal vagy a tisztességes kereskedelemmel kapcsolatos kémkedés vagy szabotázs és az információbiztonság megsértése.

Hogyan jelentse aggályát?

A Compliance Hotline elérhetőségein keresztül jelezheti felénk észrevételét.

A Compliance Hotline rendszert egy harmadik fél üzemelteti, jelentését megteheti anonim módon illetve beazonosítva magát. Mindazonáltal bátorítunk mindenkit, hogy azonosítsa magát, mivel így jobban ki tudjuk vizsgálni a bejelentést illetve tartani tudjuk a vizsgálat során a kapcsolatot a bejelentővel.

További útmutatásért és a vonatkozó telefonszámokért, kérjük, látogasson el a Compliance Hotline portálra.

Compliance Hotline portál

A link megnyitása után több nyelv közül választhat. Ha telefonon kíván kapcsolatba lépni velünk, akkor egy kis türelmet kérünk az ügyfélszolgálat jelentkezéséig.

Compliance Hotline portál

Bejelentésének nyomon követése

Amikor egy esetet telefonon vagy online jelent, egyedi ügyszámot és hozzá tartozó jelszót kap.

Ezzel az információval ellenőrizheti bejelentésének állapotát, illetve azt, hogy kapott-e kérdést az ügyével kapcsolatban.

Névtelenség és megtorlás elleni védelem

Nem toleráljuk a hátrányos megkülönböztetést vagy a megtorlást olyan személyekkel szemben, akik jóhiszeműen tesznek bejelentést vagy vesznek részt egy vizsgálatban. Ha úgy véli, hogy önt hátrányos megkülönböztetés érte a bejelentése miatt, azonnal jelezze ezt a Compliance Hotline portálon keresztül. Minden jelentést bizalmasan vizsgálunk ki.

Adatvédelem

A Compliance Hotline székhelye Koppenhágában található (Dánia), ezért minden bejelentésre a dán és az európai uniós korlátozások vonatkoznak.